בדל מפרק את ההוראה המבצעת של הנשיא ביידן בינה מלאכותית - Unite.AI
צור קשר

תקנה

פורק את הוראת ה-Landmark AI של הנשיא ביידן

יצא לאור

 on

בעידן שבו בינה מלאכותית מעצבת מחדש את הנוף הטכנולוגי העולמי, ארצות הברית שואפת לבסס את מנהיגותה באמצעות צו ביצוע מקיף שהוציא הנשיא ביידן. המהלך המיוחל הזה מגיע בנקודת זמן קריטית, כאשר מדינות ברחבי העולם מתחרות לרתום את ההבטחה של AI תוך הפחתת סיכונים מובנים. הצו, הרחב בהיקפו, נוגע להיבטים שונים, החל מזכויות קניין רוחני וכלה בשיפורי הפרטיות, כולם מכוונים להבטיח גישה מאוזנת וחשיבה קדימה לפיתוח ופריסה של AI.

בליבה של הנחיה זו עומדת מטרת העל לא רק להבטיח את עמדת הבכורה של ארה"ב בתחום הבינה המלאכותית, אלא גם לשמור על הפרטיות וחירויות האזרח של אנשים. יתר על כן, הוא מתייחס לדאגות העבודה וההגירה, מתוך הכרה בהשפעה הרב-ממדית של AI על המרקם החברתי.

הגנת פטנטים וזכויות יוצרים

במטרה לטפח חדשנות תוך הבטחת בהירות משפטית, הצו המבצע קבע הנחיות ספציפיות למשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב (USPTO) בנוגע לפטנטים של AI. המשרד מופנה לפרסם הנחיות הן לבוחני הפטנטים והן למבקשים כיצד לטפל בשימוש בבינה מלאכותית. שלב זה צפוי לייעל את תהליך הרישום בפטנט, ולהבטיח שלחדשנים יש מסלול ברור להגנה על ההמצאות המונעות בינה מלאכותית שלהם.

יתר על כן, תחום זכויות היוצרים בעידן הבינה המלאכותית מציג נרטיב מורכב. הצו המבצע קורא לראש משרד זכויות היוצרים בארה"ב יחד עם מנהל PTO להמליץ ​​על פעולות ביצועיות נוספות שיכולות לטפל בבעיות הקשורות להגנת זכויות יוצרים על עבודה שנוצרת בינה מלאכותית. בנוסף, הוא מתעמק בשימוש ביצירה המוגנת בזכויות יוצרים כדי להכשיר אלגוריתמי AI, תחום המחייב מסגרות משפטיות ברורות כדי לטפח צמיחה ולהבטיח הוגנות.

שיפורי פרטיות והגנה על נתונים

עם הגידול האקספוננציאלי בייצור ואיסוף נתונים, שמירה על הפרטיות מעולם לא הייתה חיונית יותר. הצו המבצעי מעודד סוכנויות פדרליות לאמץ טכנולוגיה מתקדמת לשיפור הפרטיות כדי להגן על הנתונים שהם אוספים. הנחיה זו מדגישה את המשמעות של פרטיות לא רק כזכות אלא כאבן יסוד לאמון ביישומי בינה מלאכותית.

יתרה מכך, על הקרן הלאומית למדע (NSF) מוטלת המשימה לממן רשת מחקר חדשה המתמקדת בפיתוח, קידום ופריסה של טכנולוגיית פרטיות לשימוש בסוכנות פדרלית. על ידי חיזוק המחקר והפיתוח בטכנולוגיות המתמקדות בפרטיות, הצו צופה מסגרת חזקה שבה הגנת נתונים וחדשנות בינה מלאכותית יכולים לשגשג במקביל.

AI במקום העבודה

מכיוון שבינה מלאכותית ממשיכה לחלחל למגזרים שונים, אין להכחיש את ההשלכות שלה על כוח העבודה. אחת הדאגות המרכזיות המודגשות בצו המבצעת היא הפוטנציאל למעקב מופרז של עובדים באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית. ההשלכות האתיות של ניטור חודרני עלולות לא רק לשחוק את האמון אלא גם לטפח סביבת עבודה מזיקה. בהתייחס לכך, הצו מדגיש כי פריסת AI לא צריכה לעודד מעקב מוגזם על עובדים.

יתרה מכך, הצו מעביר מסר ברור לגבי הצבת דאגות עובדים ואיגודי עובדים במרכז המדיניות הקשורה לבינה מלאכותית. הוא מתאר הנחיות להערכה יסודית והדרכה לגבי השפעת הבינה המלאכותית על העבודה והתעסוקה. המשימה הזו היא מועצת היועצים הכלכליים ומחלקת העבודה, שאמורות לנסח דוחות על השפעות שוק העבודה של בינה מלאכותית ולהעריך את יכולתן של סוכנויות פדרליות לסייע לעובדים שעבודתם עלולה להיות משבשת על ידי טכנולוגיית בינה מלאכותית. העמדה הכוללת שואפת להבטיח שככל שטכנולוגיות AI מתפתחות, הזכויות והרווחה של כוח העבודה יישארו בראש סדר העדיפויות.

רפורמות הגירה עבור מומחיות בינה מלאכותית

השאיפה לעליונות בינה מלאכותית היא קרב על כישרון לא פחות מאשר על קידמה טכנולוגית. מתוך הכרה בכך, צו הביצוע קובע הנחיות שמטרתן לשפר את יכולתם של מהגרים בעלי מומחיות בינה מלאכותית לתרום למגזר הבינה המלאכותית בארה"ב. זה כולל סקירה מקיפה וייעול של בקשות ויזה ומינויים עבור מהגרים שמתכננים לעבוד על AI או טכנולוגיות קריטיות אחרות.

יתרה מזאת, הצו צופה בארה"ב כיעד ראשי עבור כישרונות טכנולוגיים עולמיים. הוא מנחה סוכנויות רלוונטיות ליצור קמפיין בחו"ל המקדם את ארה"ב כיעד אטרקטיבי לזרים בעלי מומחיות מדעית או טכנולוגית ללימוד, מחקר או עבודה על AI וטכנולוגיות מתפתחות אחרות. על ידי טיפוח סביבה נוחה לשגשוג של כישרונות עולמיים, הצו נועד לא רק להגביר את מגזר הבינה המלאכותית של ארה"ב אלא גם לתרום לאתוס השיתופי העולמי הדרוש לפיתוח ופריסה אחראית של בינה מלאכותית.

חיזוק תעשיית המוליכים למחצה

תעשיית המוליכים למחצה מהווה את עמוד השדרה של פיתוח AI, ומספקת את החומרה החיונית שמניעה אלגוריתמי AI. מתוך הכרה בתפקיד הקריטי של מגזר זה, צו הביצוע קובע אמצעים לחיזוק תעשיית המוליכים למחצה, במיוחד תוך התמקדות בקידום תחרות וטיפוח שחקנים קטנים יותר במערכת האקולוגית.

כדי לטפח נוף תחרותי, הצו דוחף את מחלקת המסחר להבטיח שחברות שבבים קטנות יותר ייכללו ב-National Semiconductor Technology Center, קונסורציום מחקר חדש. יוזמה זו אמורה לקבל חלק ניכר מ-11 מיליארד הדולר של סובסידיות מו"פ המיועדות לפי חוק ה-CHIPS והמדע של השנה שעברה. בנוסף, הצו מורה על יצירת תוכניות חונכות להגברת ההשתתפות בתעשיית השבבים, לצד הגברת משאבים עבור שחקנים קטנים יותר באמצעות מימון לנכסים פיזיים וגישה רבה יותר למערכי נתונים ותוכניות פיתוח כוח אדם. הצעדים הללו אמורים ליצור מגזר מוליכים למחצה משגשג ותחרותי, חיוני לשאיפותיה של ארה"ב בתחום הבינה המלאכותית.

יוזמות חינוך, דיור וטלקום

הצו המבצעי מרחיב את טווח ההגעה שלו למגזרים שונים אחרים, המשקף את ההשפעה הנרחבת של AI. בתחום החינוך, היא מנחה את משרד החינוך ליצור "ערכת כלים בינה מלאכותית" למנהיגי חינוך. ערכת כלים זו נועדה לסייע ביישום המלצות לשימוש בבינה מלאכותית בכיתה, ובכך לנצל את הפוטנציאל של AI להעשרת החוויה החינוכית.

בתחום הדיור, הצו מתייחס לסיכונים של אפליה בינה מלאכותית, ומנחה סוכנויות להנפיק הנחיות לגבי הלוואות הוגנים וחוקי דיור כדי למנוע תוצאות מפלות באמצעות AI בפרסומות דיגיטליות לאשראי ודיור. יתרה מכך, היא מבקשת לחקור את השימוש בבינה מלאכותית במערכות סינון דיירים ואת ההשלכות הפוטנציאליות שלו.

גם מגזר הטלקום אינו פגום, עם הנחיות המעודדות את ועדת התקשורת הפדרלית להתעמק כיצד בינה מלאכותית עשויה לחזק את גמישות רשת הטלקום ויעילות הספקטרום. זה כולל בחינת תפקידה של בינה מלאכותית במאבק בשיחות רובוטיות והודעות רובוטיות לא רצויות, והפוטנציאל שלה לעצב את השקת טכנולוגיית 5G וטכנולוגיית 6G עתידית. המטרה היא למנף AI בשיפור רשתות תקשורת, תשתית קריטית בעולם המחובר הדיגיטלי של היום.

מסלול מאוזן

כאשר אנו מתעמקים בהנחיות וביוזמות השונות המתוארות בהוראה המבצעת של הנשיא ביידן, ניכר כי המאמץ אינו עוסק רק בקידום טכנולוגי אלא ביצירת מסלול מאוזן לאודיסיאה של AI. הגישה המקיפה נוגעת בתחומים קריטיים, החל מטיפוח חדשנות והגנה על קניין רוחני ועד להבטחת פרקטיקות אתיות בפריסת AI במגזרים שונים.

תשומת הלב לטיפוח כישרונות הן בארץ והן מחו"ל מדגישה את ההכרה שהמומחיות האנושית היא הליבה של חדשנות בינה מלאכותית. יתרה מכך, הדגש על פרטיות והגנה על מידע משקף עמדה חשיבה קדימה מצד הממשל, תוך הכרה בחשיבות הקריטית של אמון ואתיקה באימוץ נרחב של AI.

יתר על כן, היוזמות שמטרתן להגביר את תעשיית המוליכים למחצה ולמנף בינה מלאכותית במגזרי החינוך, הדיור והטלקום מציגות הבנה הוליסטית של ההשפעה הנרחבת של הבינה המלאכותית. על ידי יצירת מערכת אקולוגית תורמת לחדשנות בינה מלאכותית תוך הבטחת הגנה על זכויות וערכים, צו הביצוע קובע מסגרת חזקה עבור ארה"ב להוביל בזירת הבינה המלאכותית העולמית.

הצו הביצועי של הנשיא ביידן כולל אסטרטגיה רב-ממדית, המתייחסת להיבטים הטכנולוגיים, האתיים והחברתיים של בינה מלאכותית. כאשר האומה צועדת אל העתיד, הגישה המאוזנת שואפת לא רק לנצל את ההבטחה הטכנולוגית של AI אלא גם לנווט את האתגרים הניואנסים, ולהבטיח נוף AI מועיל והרמוני לכולם.

ניתן למצוא את הוראת הביצוע המלאה כאן.

אלכס מקפרלנד הוא סופר מברזיל שמסקר את ההתפתחויות האחרונות בתחום הבינה המלאכותית. הוא עבד עם חברות בינה מלאכותית ופרסומים מובילים ברחבי העולם.